2017. június 11., vasárnap

Bálint Erika

Bemutatkozásként




Önarckép


Barna pöttyös zöld szemem van.
Ezekkel a pöttyös szemekkel nézegetem magam, szemből, majd jobbról, majd balról.
Felrémlik bennem az elcsépelt bölcsesség, a tükör sosem hazudik, mégis reménykedem, azért ennél a merev tükörarcnál az életben sokkal jobban nézek ki.
Kicsit felfújom az arcom, de a javulás minimális.
Rossz helyen van ez a tükör, vígasztalom magam, a zuhanyzó tengerkék függönye a hibás, az vet árnyékot az arcomra, és rajzol mély árkokat a szemem alá.
Igazából a profilommal sem vagyok elégedett. Előreugró államat hosszú évekig Mussoliniéhoz hasonlítottam, ami nemcsak esztétikai szempontból volt problémás, de ismerve a történelmi tényeket, ki akar Mussolinihez hasonlítani?
Aztán nemrégiben egy matematikus barátom meghívott akadémiai székfoglalójára, ahol egy idő után teljesen elveszítettem az előadás fonalát, és a grandiózus terem részleteivel szórakoztattam magam.
És akkor észrevettem, hogy a falak előtt magasodó összes Pallasz Athéné szobornak Mussolini álla van! Ezek szerint akkor ez nem egy csúnya áll, ez egy klasszikus áll?!
Hízelgő a tudás istennőjével való párhuzam, de nekem akkor sem tetszik.
Egyébként az évek alatt nem sokat változtam, kicsi vagyok és vékony.
Valahogy sosem sikerült vénuszias, telt idomokra szert tennem, igaz, azok az idők is elmúltak már, amikor a férjem nevetve bosszankodott és kérte ki magának, hogy nem az öccse, hanem a felesége vagyok.
Azt hiszem, egyre jobban hasonlítok az apai nagymamámra, és egyszer majd minden hús leszárad rólam, és egy fürge, ráncos bőrrel fedett kis csontember leszek.
Lehet, vissza kéne venni abból a folytonos, vibráló nyughatatlanságból, amely végig kísért egész eddigi életemben; abból az örökös mozgáskényszerből, mely miatt iskolás éveimhez szorosan hozzátapad a szemetesláda szaga –, a nedves pozdorjáé és a lerágott almacsutkáé –, melynek tetején – az örökös fészkelődés miatt –, korai tanulóéveim jelentős részét töltöttem.
Aki rám néz, mindezekről semmit sem tud. Annak egy kicsi, vékony nő vagyok Mussolini (Pallasz Athéné) állal.

Itt-ott megjelent írások, stílusgyakorlatok az oldalamon:
https://www.facebook.com/erikabalint333/

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése